2015. jan 21.

A (Sajtó)Szabadságról

írta: Kako
A (Sajtó)Szabadságról

je-suis-charlie.jpgKissé megkésve, de annál nagyobb elhivatottsággal...


Valamivel több, mint egy héttel a francia lap elleni terrortámadás után lerágott csontnak tűnhet egy erről szóló poszt. Azonban olvasva egyes sajtótermékeket, hallgatva véleményeket, úgy látszik, nem lehet elégszer elmondani: Nem Charlie hibája!
Sokáig gondolkodtam, hogyan lehetne valakinek elmagyarázni, hogy miért nem a rajzolók az okai, hogy halomra mészárolták őket, és miért hibás az a megközelítés, hogy "ők tehetnek róla, hogy le lettek géppisztolyozva".

De biztos, hogy ezért ilyen büntetés jár? Biztos, hogy ha nem rajzolnak illetlenségeket, akkor még ma is élnének?
Persze, nem jó érzés, ha az ember a hitét (vagy éppenséggel nem-hitét), vagy egyéb meggyőződését kritizáló írást, rajzot lát, de ahogy kultúrember nem gyilkolja halomra az egyházi újság szerkesztőségét, mikor az arról értekezik, hogy az ateizmus milyen káros, azt várná el egy normális ember, hogy ez viszont sem történik meg. Mert hát kölcsönösség van ugyebár. Hadd mondja! Amíg én is elmondhatom, amit én igaznak gondolok, addig nincs ezzel semmi gond.

Erre egy olyan szemléletes példát találtam tegnap, hogy sok magyarázat már nem is kell mellé: ( http://sportgeza.hu/futball/2015/01/20/13_fiatalt_vegzett_ki_az_iszlam_allam_meccsnezes_azsia_kupa_irak/ )

Gyorsan összefoglalva:
Az IS "katonái" egy stadionban halomra lőttek 13 fiatalt -a változatosság kedvéért muszlimot!-, mert azok voltak olyan elvetemültek, hogy FOCIMECCSET mertek nézni!!!
És akkor most mindenki forduljon magába! Hányszor nézett már meccset, és az hányszoros halálbüntetés? Már focimeccsnézésért is halál jár? Ezek szerint IGEN!

Ők nem rajzolták le se Mohamedet, sem egyéb személyt, de még hóembert sem építettek, mégis meghaltak. Úgyhogy a "még ma is élnének?" kérdésre újra egy NEM a válasz.
És ha én speciel utálom a focit, és inkább curlinget nézek? Azért is!
Mondhatná a kedves olvasó, hogy "erről nem volt szó". Csak azt mondták, hogy a hitük kigúnyolásáért jár halál! Mostmár meccsnézésért is? Holnap mi lesz porondon? Ha egy meccs összefoglalóját olvasom el a sportgézán, az még átmegy a fundamentalista szitán, vagy készüljek a halálra? És főleg, ki készüljön, én, vagy aki írta az összefoglalót? Esetleg mindketten? És holnapután? Az is elég lesz, ha rágondolok egy labdára?
Remélem mindenki érti. Ha elvetemült fundamentalisták mondhatják meg, hogy mit tehetünk, akkor nagyon hamar rossz világ lesz!

Akkor inkább elviselem, ha engem kritizálnak, így jogot formálok rá, hogy én is megtehessem.

Szólj hozzá

demokrácia terrorizmus Charlie ISIS IS